Translate

Ahad, 4 September 2011

Bersarapan Di Seberang Jaya


Seawal pukul 7.00 pagi aku berkesempatan mengikuti hubby aku bersarapan pagi di Food Court, Seberang Jaya. Sebenarnya hari ini ketiga-tiga anak lelaki aku akan balik ke Asrama dan Kampus mereka. Jadi, hari ini aku dan ayahnya bercadang nak cari lauk dan memasak menu yang sedikit istimewa dari hari-hari biasa sebelum mereka berangkat pulang. Sebelum pasaraya Tesco buka pukul 8.00 pagi adalah masa yang terbaik untuk aku bersarapan dengan hubbyku.... nak tahu apa makanan kegemarannya?....



Maklumlah, baru lepas raya, orang ramai sekitar bandar Seberang Jaya berpusu-pusu membeli juadah sarapan pagi mereka di sini. Ada yang selesa makan di situ, dan ada pula yang 'tau pau' untuk dimakan di rumah. Aku dan suamiku lebih gemar makan di situ kerana kesegaran dan kepanasan makanan yang dipesan. 

Lihat saja gambar di bawah betapa enaknya 'Char Koew Teow' yang dimasak panas berasap berserta dengan udang segar di dalamnya...Fuhhhh...perghhhh....memang menjilat jari....



Sebenarnya susah nak cari orang jual 'Char Koew Teow' di sebelah pagi di sekitar Pulau Pinang ini, kecualilah di Food Court, Seberang Jaya ini....



Nasi lemaknya pula memang sedap. Berserta dengan sambal tumis hitamnya yang pekat. Semestinya meruntun jiwa betul......Harganya pula amat-amatlah  berpatutan. 

Bersarapan di sini begitu mengasyikkan....sedar tak sedar, jam sudah menunjukkan pukul 8.00.   Terpaksalah berhenti dulu kerana tujuan sebenarnya hendak ke pasaraya Tesco Seberang Jaya....

Apakah menu-menu menarik yang akan dimasak oleh ayah untuk anak-anaknya nanti?..sama-samalah kita tunggu  entri terkini petang ini.....

Tiada ulasan: